Szeretettel köszöntelek a M I N D E N N A P közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M I N D E N N A P vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a M I N D E N N A P közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M I N D E N N A P vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a M I N D E N N A P közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M I N D E N N A P vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a M I N D E N N A P közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M I N D E N N A P vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Március 16-ig lehet véleményezni a BKK honlapján a fővárosi buszjáratok átalakításáról szóló terveket. A cég a közleményében elsősorban fejlesztésről beszél, de azért nem tagadja, hogy a 4-es metró felett járó buszoknak „hatékonyabb” szolgáltatást kell nyújtaniuk. Ez pedig azt jelenti, amire mindenki gondol:kevesebb buszlesz.
Kevesebb buszt a 7-es vonalcsaládra!
Forrás: MTI/Illyés TiborNem mindig könnyű felmérni a tervezett változtatásokat. A megszűnő járatokat pótolják valamivel, de a pótlás sokszor rosszabb szolgáltatást– lassabb eljutást, átszállást – jelent. Persze hiányoznak a pontos adatok is, mennyivel fog az adott viszonylat sűrűbben vagy ritkábban járni. Vannak a tervezetben kisebb jelentőségű javaslatok is, egészen a járat számának puszta megváltoztatásáig.
A 7-es buszcsalád tervezett változtatásai
Forrás: BKKAzért megpróbáltuk összefoglalni a főbb javaslatokat. Ebben segített az utasok máris megjelenő reakciója is a BKK Facebook-oldalán. Aki az adott járatot használja, alighanem autentikus véleményt tud mondani.
A dél-budai buszok tervezett változásai
Forrás: BKK
Látható, hogy az eredmény függ attól, hogy Gazdagrét melyik részéről indulunk: fent jobb alternatíva a 8-as. És attól is, hogy Pestre hová tartunk. Ha a Keletiig, vagyis végigutazzuk a metrót, azzal időt nyerünk, de ha még egyszer át kell szállni, nem nyerünk a metróval. (Az átszállásokra, vagyis a gyaloglásra és a várakozásra 4 percet számoltunk.)
Egyértelmű, hogy lesz, aki sokat veszít a 239-es kiiktatásával. A valóság ennél egyébként még rosszabb, hiszen a menetrendből dolgoztunk. Ott a csak csúcsban járó 239-nél a dugós menetidők szerepelnek, a 8-asnál viszont a dugómentes időszakok adatai. (A menetrend sokszor figyelmeztet is, hogy csúcsidőben lassabb a busz.)
Regős köz – Keleti Pu.
8 – 36 p
239 – 31 p
8 + M4 – 6 + 4 + 13 = 23 p
Nagyszeben tér – Astoria
8 – 30 p
239 – 22 p
139 + M2 – 15 + 4 + 8 = 27 p
Gazdagréti tér – Ferenciek tere
8 – 22 p
239 – 25 p
8 + M4 + M3 – 10 + 4 + 9 + 4 + 1 = 28 p
A megkérdezett (de névvel nyilatkozni nem akaró) szakemberek véleménye megoszlik abban, hogy a javasolt átszervezésdrasztikus járatritkítás-e, vagy csupánaz új metróvonal átrendező hatásának lekövetése.Vagyis az lesz az eredmény, hogy sokan lassabban érnek el közösségi közlekedéssel céljukra, így ezek egy része autóba ül, avagy csak kevesebb lesz az üres busz a Rákóczi úton, tehát kevésbé pazaroljuk az adófizetők pénzét.
Már elhisszük, hogy van metrónkA 4-es metró mindenesetre két éve jár. Ha helyeselhető is, hogy nem azonnal vágják vissza a buszokat, hogyaz utasoknak legyen idejük átszokni, ekkora várakozás indokolatlan.
Tarlós István főpolgármester a metró csak nem régen megszerzett végleges hatósági engedélyével indokolta az átmeneti idő szokatlan hosszúságát. Ez azért furcsa, mert ezek szerint Budapest első embere reális lehetőségnek gondolta, hogy le kell állítani a vadiúj metrót.
Sokan tényleg rászoktak a 4-es metróra
Forrás: MTI/Marjai JánosA tervezett járateltörlések időzítésére reálisabb magyarázatért a politikához lehet fordulni. Egyrészt Tarlós tavaly decemberben egy tájékoztatón ismertette meg a közvéleményt saját attitűdjének változásával: a korábbi terveknél kevésbé fejlesztené a közösségi és kerékpáros közlekedést, mert szerinte a város szélsőségesen tömegközlekedés-párti.
A finanszírozási háború áldozataiMásrészt aligha lehet figyelmen kívül hagyni a kormány és Tarlós között folyó finanszírozási háborút. Noha a főpolgármester nem jelentéktelenebb figurát kért meg közvetítésre, mint Habony Árpádot, és sikeresen megszabadult a HÉV-ektől és az agglomerációs buszoktól, összességbennem sikerült jobb pozíciókat kiharcolnia a budapesti közlekedés finanszírozására.
Forrásaink egyetértenek abban, hogy a kormányzati potentátokszinte kezelhetetlennek tartják Tarlóst,aki még csak mutatni sem hajlandó, hogy megpróbál megtakarításokat elérni a főváros cégeinél. Ezért büntetik kiszárítással a fővárost.
Hogy aztán a járatcsökkentés a kevesebb pénz következménye-e, vagy annak deklarálása, hogy Budapest mégis megpróbál spórolni, tulajdonképpen mindegy is.
Tarlós István főpolgármester. Helyette kapja a sallereket Budapest
Fotó: Polyák Attila - OrigoA BKK bejelentése mindenesetre még csak tervezet. Bárki véleményezheti, és a fonódó villamosok esetében megejtetthasonló egyeztetés azt mutatja, hogy – ha nem is alapvető kérdésekben, de – a közönség elérhet változtatásokat az eredeti elképzelésekben.
Az átszervezésről megkérdeztük a BKK-t. Egyebek között arról, hogy mekkora teljesítménycsökkentést jelent a tervezet. Ha válaszolnak, olvasóink elé tárjuk.
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
Forrás: http://www.origo.hu/itthon/20160303-drasztikus-jaratritkitas-budapesten-megszuno-buszjaratok-107-239-233-csuklos-8-as-roviditett-178-as.html
ERRŐL TUDNIA KELL
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A magyar csaló lepipálja DiCapriót: még a Nyugati pályaudvart is eladta
Hogy akarják Soros közlegényei felforgatni Magyarországot, mire készülnek?
Nem hagyja abba a nyugdíjasok megalázását Vona Gábor
A nyugdíjasok után már minden választót sérteget a Jobbik