Naponta: Pénzbehajtás fenyegeti a magyar autósokat

Szeretettel köszöntelek a M I N D E N N A P közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 53 db
  • Videók - 75 db
  • Blogbejegyzések - 658 db
  • Fórumtémák - 8 db
  • Linkek - 72 db

Üdvözlettel,

M I N D E N N A P vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a M I N D E N N A P közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 53 db
  • Videók - 75 db
  • Blogbejegyzések - 658 db
  • Fórumtémák - 8 db
  • Linkek - 72 db

Üdvözlettel,

M I N D E N N A P vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a M I N D E N N A P közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 53 db
  • Videók - 75 db
  • Blogbejegyzések - 658 db
  • Fórumtémák - 8 db
  • Linkek - 72 db

Üdvözlettel,

M I N D E N N A P vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a M I N D E N N A P közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 53 db
  • Videók - 75 db
  • Blogbejegyzések - 658 db
  • Fórumtémák - 8 db
  • Linkek - 72 db

Üdvözlettel,

M I N D E N N A P vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Pénzbehajtás fenyegeti a magyar autósokatBírság, pótdíj, büntetés, amit szól
Szerző: Szörényi András levél küldés
Dátum: 2015.08.04. 07:00
Itthon az idő múlásával megsokszorozódnak bizonyos pótdíjak. Így fizethetünk egyazon kihágásért 14 875 helyett 59 500 forintot. Jól van ez így?
Talán szatyorban élek, de csak nemrég tudtam meg, hogy a Lajtán túl kedvezményeket kaphat az autós, ha a kirótt bírságot/pótdíjat gyorsan befizeti. 

Pénzbehajtás fenyegeti a magyar autósokat Külföldön pont ellentétes az elv: a fizetés meggyorsítását jelentős engedmények segítik, nem a drasztikus pótdíj-emelés X napon túlKülföldön pont ellentétes az elv: a fizetés meggyorsítását jelentős engedmények segítik, nem a drasztikus pótdíj-emelés X napon túlA hazai gyakorlatot ismerve ez hihetetlennek tűnt, de egy másik témára készülve nemrég belefutottam ebbe a táblázatba az ADAC oldalán és percekig némán meredtem a képernyőre. A legnagyobb német autóklub jogászai ugyanis összefoglalták benne azokat az engedményeket, amelyek a büntetések mihamarabbi befizetésére ösztönzik a járművek vezetőjét illetve üzembentartóját. Pár példa:

  • Franciaország: a kihágástól függően 13-45 euró, azaz 4020-13 900 Ft összegű kedvezmény
  • a) a helyszíni elismerést követő 3
  • b) a bírsághatározat kézbesítését követő 15
  • c) az automatizált közlekedésellenőrzésből származó bírság kézbesítését követő 30 napon belül fizetve. A kézben tartott mobiltelefon használata így 35 helyett 22 euró (6800 Ft), a lakott területen kívüli 20 km/órás sebességtúllépés tétele 135 helyett 90 euró (27 810 Ft).
  • Görögország: 50% lejön a bírság összegéből a helyszíni elismerést vagy a határozat kézbesítését követő 10 napon belül fizetve.
  • Spanyolország: 50% levonható a bírság összegéből a helyszíni elismerést vagy a határozat kézbesítését követő 20 napon belül fizetve.
  • Szlovénia: 50%-kal alacsonyabb tételek helyszíni vagy 8 napon belüli fizetés esetén.

Most ne is azon ragadjunk le, hogy a telefonhasználatért itthon az alapdíj nem 10 815 forint, mint Franciaországban, hanem közel a háromszorosa. A tarifák eltérőek, van, amit itt, van, amit ott vesznek szigorúbban. (Részletes összefoglaló az európai büntetési tételekről ezen a linken.) Az a lényeg, hogy az államgépezet nem csak erővel lép fel a vétkes ellen, hanem igyekszik motiválni őt a bírság befizetésére, aminek a legkézenfekvőbb módja az engedmény.
Fizess, mert megjárod!Érdekes, hogy itthon pont ellentétes elvet követnek az autóssal szemben eljáró szolgáltatók valamint a rendőrség is. A "fizess hamar, mert jobban jársz" alapállás helyett a "fizess hamar, mert keservesen megjárod" elv érvényesül.

Pénzbehajtás fenyegeti a magyar autósokat Sosem fogom megérteni, mitől lehet súlyosabb egy kihágás büntetése egyedül az idő múlásától? Sosem fogom megérteni, mitől lehet súlyosabb egy kihágás büntetése egyedül az idő múlásától?Például az országosnak hitt, valójában Pest megyei matricás autók után a szerkesztőségből ketten is befizettük pár hete a 14 875 forintos bírságot, ami 30 nap után a négyszeresére, 59 500 forintra emelkedik. Már megint bírságot írtam, "Pedig itt polgári jogi szerződés van a felek között, a szolgáltató nem róhat büntetést az üzembentartóra, hanem pótdíjat szab ki" - pontosítja a helyzetet Dr. Hankó Faragó Miklós ügyvéd.
Miért ennyi az annyi?Hasonló az arány a 15 napon túl mintegy háromszorosára ugró parkolási pótdíjakkal és a rendőrség által megállapított szabálysértési összegekkel, ahol az 5000-50 000 forintos sávról vált át 5000-150 000 forintra a büntetés, ha nem ismerjük el a helyszínen a nekünk felrótt kihágást, ragaszkodunk az igazunkhoz és szabálysértési előadó elé kerül az ügy.
Négyszeres pótdíj: miért ennyi?
Pénzbehajtás fenyegeti a magyar autósokat
Személyautóra 14 875 vagy 59 500 Ft a sztrádahasználati pótdíj 30 napon belül vagy túl befizetve

Igyekeztünk megtudni, miért emelkednek egyáltalán és miért ugranak ilyen drasztikusan a pótdíjak 30 nap után, ha a kocsin nem volt érvényes e-matrica, esetleg elírták a rendszámot, nem megfelelő kategóriára vagy érvényességi időre váltotta meg az ügyfél az úthasználati jogosultságot. Azt kérdeztük a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. szóvivőjétől, hogy:

- Eleve mi indokolja a pótdíj növekedését az idő múlásával? 
- Miért pont 30 nap után jön az ugrás?
- Miért nő a négyszeresére a pótdíj összege? 

Kibédi-Varga Lajos, a NÚSz Zrt. szóvivőjének válaszai az ügyben: 

"Az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról 36/2007. (III. 26.) GKM-rendelet (díjrendelet) tartalmazza a fizetendő pótdíjak összegét. A díjrendelettel kapcsolatos jogalkotási kérdések a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hatáskörébe tartoznak. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. az e-matricás rendszerben az úthasználati jogosultság (e-matrica) értékesítését végzi, valamint az ellenőrzési és pótdíjazási feladatokat látja el. Szakmai álláspontunk alapján a pótdíjazás szabályai megfelelőek a befizetési fegyelem biztosítása szempontjából. Az alap pótdíj befizetésére rendelkezésre álló 30 napos határidő a tapasztalatok alapján elegendő a befizetés teljesítéséhez. A 30 nap utáni emelt összegű pótdíj kiszabása és a pótdíjak mértéke kellő visszatartó erővel bír, hatékony fellépést biztosít a jogosulatlan úthasználókkal (bliccelőkkel) szemben. Megjegyezzük, hogy a pótdíjak összege közel 10 éve változatlan."

Pedig létezik más gyakorlat - veti fel Dr. Janklovics Ádám, állandó jogi szakértőnk. "Elég a tömegközlekedési vállalatra gondolnunk: a bliccelés pótdíja 16 000 Ft, de ha azonnal, a helyszínen befizeti az illető, akkor 8000" - említ egy példát a Dr. Székely ügyvédi iroda munkatársa.

Pénzbehajtás fenyegeti a magyar autósokat Meghalt Mátyás király, oda az igazság: ha nem az autósnál van technikai gond, a következményeket akkor is ő állja. 15 napon túl háromszoros áronMeghalt Mátyás király, oda az igazság: ha nem az autósnál van technikai gond, a következményeket akkor is ő állja. 15 napon túl háromszoros áronAutósként azt érzékelem, hogy az állam különféle szervei, a rendőröktől a közterület-felügyelőkön át az autópálya-matrica ellenőrökig remegve várják, hogy elkövessek valamilyen szabálytalanságot, amiből teljesíthetik esetleges bírságtervüket. Tényleg, mintha a mozgóbérük függne attól, hogy sikerül-e alaposan megszórni a közlekedőket pótdíjakkal és bírságokkal.

Pénzbehajtás fenyegeti a magyar autósokat Nincs ugrálás - üzeni a kormány a a szabálysértési bírságok sávjaival. Az 5000-50 000 Ft helyett ha nem ismerjük el a helyszínen a nekünk felrótt kihágást és szabálysértési előadó elé kerül az ügy, 5000-150 000 forint a büntetés összeghatáraNincs ugrálás - üzeni a kormány a a szabálysértési bírságok sávjaival. Az 5000-50 000 Ft helyett ha nem ismerjük el a helyszínen a nekünk felrótt kihágást és szabálysértési előadó elé kerül az ügy, 5000-150 000 forint a büntetés összeghatáraIsmerek több embert, aki úgy zárja el bugyellárisát a mindig éhes államkassza képviselői elől, hogy megpróbálja centire betartani a helyenként életszerűtlen szabályokat is, dacolva a többi autós haragjával. A közlekedés biztonságát úgy egészében nem biztos, hogy előrébb viszi, ha a munkák szüneteltetése alatt le nem takart sebességkorlátozó táblák szerint autóznak, például az épülő-szépülő 8-as út mellett.
A hasznos autós szabálytalan?

De az állam éber, lehúzásra kész szereplőinek viselkedésében nemcsak a tetemes kiadások aggasztanak. Komolyan jobban fáj, hogy fordítva ülünk a lovon. Ebben a feje tetejére állított rendszerben az állam abban érdekelt, hogy ne működjek együtt vele, ne tartsam be a szabályokat, mert abból nem tud még több pénzt átcsoportosítani tőlem a saját zsebébe. A szabályok sokszor a nem közösségi élet zökkenőmentességét szavatolják, hanem pénzbehajtásra teremtenek lehetőséget. A bevétel-maximalizálásra rákaptak egyes önkormányzatok is, lásd a térfigyelő kamerákkal kiszórt bírságok tömegét.

"Itthon egy megtorlás és pénzbehajtás jellegű rendszer működik a drasztikusan emelkedő pótdíjakkal, a szabálysértési bírságolási rendszerrel, és az objektív felelősségi szabályozással. A rendszer arra az állami vélelemre épül, hogy az autósok notórius szabályszegők, úgy is kell velük bánni, és minél több pénzt kell behajtani tőlük a költségvetés számára" - mondja Dr. Hankó Faragó Miklós ügyvéd, aki jártas az autós érdekvédelemben. Nagyon úgy érzem, hogy igaza van. És szerintetek?

 

Forrás:  http://www.vezess.hu/magazin/penzbehajtas-fenyegeti-magyar-autosokat/62620/#szavaztam

 


Címkék: vezess.hu

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu