Szeretettel köszöntelek a M I N D E N N A P közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M I N D E N N A P vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a M I N D E N N A P közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M I N D E N N A P vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a M I N D E N N A P közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M I N D E N N A P vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a M I N D E N N A P közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M I N D E N N A P vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A „Cyber Monday” is egy hasonló kezdeményezés, mint a „Black Friday” azzal a különbséggel, hogy ezen a napon kizárólag az online felületeken van lehetőség a kedvezményes termékek megvásárlására. A „Cyber Monday” a „Fekete Péntek” után következő első hétfői napon tartják. Hazánkban ez utóbbi még nem közkeletű esemény, ugyanakkor számolnunk kell vele.
A Nemzeti Fogyasztóvdelmi Hatóság tapasztalatai alapján elmondható, hogy sok kereskedő sajnos nem méri fel reálisan az ilyen kedvezményes napokon jelentkező érdeklődést, és a tényleges árukészletét meghaladó rendelést rögzít, melyet a későbbiekben nem, vagy csak jelentős késéssel tud teljesíteni.
A fogyasztók részéről is kiemelt jelentőséggel bír a tudatos fogyasztói magatartás gyakorlása. Az alábbiakban szempontokat érdemes szem előtt tartaniuk a vásárlóknak:
- Alaposan gondoljuk át, hogy szükségünk van-e tényleg a termékre.
- Ha már konkrét terméket választottunk ki, lehetőleg nézzünk utána, hogy a hirdetett ár valóban kedvezményesnek minősül-e.
- A vásárlást igazoló blokkot, számlát érdemes megőrizni, mivel minőségi kifogásunkat a későbbiekben azzal tudjuk érvényesíteni.
A kedvezményes ár nem jelenti azt, hogy a termékkel kapcsolatban ne élhetne utólag reklamációval. Minden termékre két éves szavatossági időszak biztosított, melyből jótállásos termék esetén egy év kötelező jótállás. Gyártási hiba esetén a kereskedő ezen időszakon belül helytállni köteles a termék minőségéért.
- Egy termék kapcsán az üzletben feltüntetett kétféle ár közül a kereskedő köteles az alacsonyabbat felszámítani. Ha nem így történik, s helyben nem intézik el a panaszát, úgy a vásárlók könyvébe érdemes beírnia, melyre 30 napon belül köteles érdemben válaszolni a társaság. Ennek elmaradását az illetékes Kormányhivatalnál jelezheti.
- Az akciók esetében győződjenek meg arról, hogy az ingyenesen vagy ajándékba ígért termékrész, illetve termék valóban ingyen van-e.
- Amennyiben egy termék ára valószínűtlenül alacsony, akkor számoljunk azzal, hogy a kereskedő honlapján tévesen szerepelhet a fogyasztói ár, amiért valószínűleg nem fogja tudni az adott árucikket értékesíteni.
- A jótállási jegyet mindig töltesse ki és érvényesíttesse az eladóval, a későbbi jogérvényesítési problémák elkerülése érdekében. Ugyanakkor a jótállási jegy szabálytalan kitöltése, vagy át nem adása miatt a fogyasztót joghátrány nem érheti.
- Kalkuláljuk bele vásárlási szándékunkba, hogy a megnövekedett kereslet miatt nem biztos, hogy a terméket – árukészlet hiánya miatt – valóban meg tudjuk vásárolni, vagy pl. internetes rendelés esetén lehetséges, hogy a kereskedő a vállalt szállítási határidőt nem fogja tudni tartani.
- Amennyiben a vállalkozás visszaigazolta Önnek a rendelés elfogadását és abban közölte a teljesítés feltételeit, majd utólag arról tájékoztatja Önt, hogy a terméket mégsem tudja az adott áron értékesíteni, úgy Ön továbbra is kérheti a termék meghirdetett áron való eladását, további vita esetén azonban békéltető testületi eljárásban van mód megegyezésre jutni.
- Amennyiben a termék kifizetése már az internetes visszaigazolás kézhezvételét követően megtörtént, a kereskedő köteles haladéktalanul visszafizetni Önnek az átutalt összeget, amennyiben a termékértékesítést utólag mégis megtagadja.
- Önt nem köti a szerződési ajánlat, amit tett a vállalkozás felé, ha az egyoldalúan megváltoztatta a feltételeket. Így a terméket pl. megemelt áron nem köteles átvenni, kifizetni.
- Jó, ha tisztában vagyunk vele, hogy személyes vásárlás esetén – a tévhittel ellentétben - nincs 8 napunk arra, hogy meggondoljuk magunkat a vásárlást illetően.
- Ha interneten keresztül rendeltünk, vásároltunk magánszemélyként, úgy a termék kézhezvételétől számított 14 naptári nap áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy elállási szándékunkkal éljünk (akkor is, ha a weboldalon megrendelt terméket személyesen, üzletben vettük át).
- 10 000 forint vételár feletti – jellemzően - műszaki cikkeknél 3 munkanapon belül fogyasztóként lehetőségünk van a termék kicserélését kérni, ha annak olyan hibája van, ami akadályozza a rendeltetésszerű működését.
Forrás: http://www.beol.hu/bekes/kozelet/mire-kell-odafigyelni-fekete-penteken-639708
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!