Szeretettel köszöntelek a M I N D E N N A P közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M I N D E N N A P vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a M I N D E N N A P közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M I N D E N N A P vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a M I N D E N N A P közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M I N D E N N A P vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a M I N D E N N A P közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M I N D E N N A P vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az idősebbek mindig furcsállják a fiatalok szokásait, cselekvéseit és elképzeléseit. Minden generáció próbálja a saját arcképére formálni a világot. A fogyasztás köré épülő modern világot viszont nemcsak az új generáció alakítja, hanem a társadalomnak is alkalmazkodnia kell az új szokásokhoz.
SörA fiatalok nagy része ma már nem sört iszik elsősorban, ha bulizni megy. A fogyasztási szokások megváltozása Amerikában oda vezetett, hogy a Goldman Sachs idén két nagy sörgyárat is leminősített. Az ezredforduló környékén született Z generáció inkább a trendi italokat és alkoholmárkákat kedveli. A hagyományos nagy sörmárkák szép lassan kimennek a divatból. Az iparágon belül is nagy verseny kezd kibontakozni a világmárkák és a különleges kézműves italok között.
Forrás: NurPhoto/Diego Herculano/NurPhoto/Diego Herculano
ÉtteremláncokAz új generáció már nem szeret gyorséttermekben ücsörögni. A sok új étkezési lehetőségnek köszönhetően - ilyen például a street food - már nem is kell nekik. Rengeteg olyan cég jelent meg, amelyek kifejezetten őket célozzák meg, és éppen ezért a hagyományos, régi étteremláncok a tinik számára érdektelenek. A házhozszállítás mellett sok fiatal választja a főzést, mert ez még mindig a legolcsóbb és gyakran a legegészségesebb megoldás. Emellett több olyan startup is megjelent, amelyek személyre szabható napi étkezést kínálnak ügyfeleiknek.
Forrás: AFP/Kenzo Tribouillard
Gabonapelyhek és müzlikEgészen érdekes oka van annak, hogy a Z generáció miért fogyaszt sokkal kevesebb müzlit reggelire. A megkérdezett fiatalok 40 százaléka azért nem eszik gabonapelyheket, mert takarítani kell utána. Az elmúlt 15 évben 30 százalékkal esett vissza a müzlik eladása, mert egyre többen választanak olyan ételt, amely menet közben is elfogyasztható, vagy pedig egyáltalán nem reggeliznek.
Forrás: Thinkstock
Saját ingatlanA mai világban általános tendencia, hogy a házasság, saját lakás vásárlása és a gyerekvállalás egyre inkább kitolódik. A Z generáció szereti az albérletet, nem tartja fontosnak, hogy saját ingatlana legyen, és nem is ez áll vágyai toplistájának élén. Természetesen ez később változhat, de a kitolódott életesemények miatt erről még nincs adat. A valódi ok viszont az lehet, hogy a fiatalok avokádós pirítósra költik el összes pénzüket.
JoghurtokA Nielsen adatai szerint csökken a kereslet a joghurtok iránt is. A legnagyobb vesztes a piacon belül a light joghurt, amely 2016 óta 8,5 százalékot zuhant. Zsinórban negyedik éve esik a joghurtok eladása. Ennek egyik oka, hogy az ezredfordulós generáció a proteinben gazdag, laktató, természetes ételek felé nyit, és kevésbé érdekli őket az alacsony zsír- és kalóriatartalmú ételek. Egy nyertese mégis van a dolognak: a görög joghurt.
Forrás: Thinkstock
Hagyományos szappanA Z generáció nem rajong a hagyományos szappanért. Mi több, a megkérdezett fiatalok 60 százaléka szerint a felülete tele van bacilussal. Még ha ennek nem is sok az igazságtartalma, a gondolkodásmód teljes mértékben érthető és elfogadható. A folyékony szappan tisztább, gyorsabb és nem csúszik ki a kézből.
Forrás: Dreamstime
GyémántokMivel egyre kevesebb fiatal házasodik meg, ezért nem meglepő, hogy nem ez a korosztály költi a legtöbbet gyémántvásárlásra. Ez a generáció már másként áll a házasság és a pénz kérdéséhez. A fontossági sorrendet nem a drága gyűrű vezeti, de ha mégis vesznek, akkor inkább más drágakövet választanak hozzá. Számukra elfogadott, hogy a kapcsolatot inkább egyenrangú felek viszonyaként élik meg. A sztereotípiák, mint a dolgozó férfi és az otthon ülő feleség, kezdenek eltűnni, és ezzel a drága eljegyzési gyűrű is végérvényesen a múlté lehet.
BankokBankba menni leginkább a 2000-es években volt jellemző. Már egyik Z növendék sem ül be a bankfiókba, hacsak nem muszáj. Ügyeiket online vagy telefonon intézik, akárcsak a pénzügyi megbízásokat. Az ezredfordulós fiatalok 75 százaléka havonta egyszer, vagy egyszer sem megy be bankjába. A jövőben lehet, hogy ez lesz az általános, és mindenki otthonról tudja majd intézni pénzügyeit.
Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Carsten Rehder
OlajA környezetszennyezés és a benzines autó nem trendi. Az egyre környezettudatosabb generációnak már nemcsak az számít, hogy mennyi lóerő dübörög alatta, hanem az is, hogy a természetet mennyire károsítja, mennyit fogyaszt stb. Az elektromos autók egyre vonzóbbak számukra, és néhány évtized múlva valószínűleg teljesen átveszik az uralmat. Az ezredfordulósok viszont magától az ipartól is próbálnak elzárkózni. A megkérdezettek 14 százaléka sosem szeretne az olajiparban dolgozni, és úgy gondolják, hogy az ágazat hamarosan leáldozik.
Forrás: AFP/Oyving Hagen
Hagyományos ruhaboltok és a világmárkákA pénzügyi tudatosságukba nem fér bele, hogy több tízezer forintért vegyenek maguknak pólókat. A többség inkább kevésbé ismert márkájú ruhákat szeret vásárolni magának. Pénzüket pedig a boltok helyett inkább online áruházakban költik el. A fiatalok viszont sokkal többet költenek utazásra, étkezésre, szórakozásra és ez is lehet az egyik oka annak, hogy a drága, márkás ruhák már nem férnek bele a pénzügyi keretükbe.
dreamstime
Forrás:
http://www.origo.hu/gazdasag/20170821-10-dolog-amit-tonkretesz-az-uj-generacio.html
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!